onsdag 3 oktober 2012

Var är bussen?!!


Nu är det andra gången på en månad som jag stått och väntat på en buss som aldrig kommer. Grymt irriterande om ni frågar mig som har en exakt tid att passa. Jag kan ju liksom inte komma sent då jag har ett rullande schema med elever som ska köras.
Tekniskt fel säger busschauffören när vi frågar om anledningen till förseningen. Tekniskt?!?! Jag tror inte att det är så att bussbolaget bara har ett exakt antal bussar, att det inte finns en extra buss som går att starta upp. Jag tror snarare att det "tekniska" felet beror på försovning eller nån annan mer mänsklig faktor. Nu återstår bara den slutliga frågan, måste kliva upp ännu tidigare på morgonen och ta en tidigare buss för att gardera mig så jag hinner till jobbet i tid?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar